Z myślą o seniorach

Aktualności

JAK OSZCZĘDZAĆ PRAWDZIWE PIENIĄDZE?

Jak oszczędzać prawdziwe pieniądze?

Jak zaoszczędzić na wakacje, na święta, na wypad na narty czy chociażby nową zimową garderobę?

Zacznijmy może od tego czym są oszczędności? Oszczędności to zasoby pieniężne, gotówkowe które nie zostały spożytkowane na konsumpcje. Czyli są to środki których w danym miesiącu nie wydaliśmy.

czytaj całość

JAK POPRAWIĆ PAMIĘĆ I KONCENTRACJĘ?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Wraz z wiekiem często dostrzegamy ubytki w naszej pamięci.

Coraz częściej zdarza nam się o czymś zapomnieć. Coraz szybciej ulegamy dezorientacji i nie jesteśmy w stanie na długi czas skupić się na jednej rzeczy.  Nauka i przyswajanie nowych informacji przychodzi nam coraz trudniej.

czytaj całość

CZYM SĄ MNEMOTECHNIKI?

Czym są mnemotechniki?

Te proste techniki pamięciowe, niewątpliwie ułatwią Ci zapamiętywanie. Polegają one zazwyczaj na  skojarzeniu nowej informacji z jakimś obrazem, słowem, zdaniem czy scenką.

 

czytaj całość

TERAPIA OSOBY CHOREJ NA ALZHEIMERA

Terapia osoby chorej na Alzheimera

Dziś poznacie siedem zasad terapii osoby chorej na Alzheimera. Te siedem prostych technik terapii osoby chorej na Alzheimera może znacznie poprawić wyniki terapii. Wiadomo nie będą one spektakularne ale wystarczy lepsze zachowanie, wydłużenie okresu stabilizacji chorego czy jego wyciszenie i to już będzie nie lada sukces. Przy chorobie Alzheimera każda nawet najmniejsza terapia się liczy. Poznanie prostych technik terapeutycznych może poprawić także lepsze funkcjonowanie terapeuty który wie jak postępować z chorym na Alzheimera

czytaj całość

DIETA POPRAWIAJĄCA PAMIĘĆ

Dieta MIND jest dość prosta. Składa się na nią 10 grup produktów bogatych w witaminy, minerały, substancje odżywcze i tłuszcze, które pozytywnie oddziałują na nasz mózg.

Przede wszystkim dieta zaleca wprowadzenie dużej ilości zielonych warzyw liściastych m.in. jarmużu, brokułów, różnych odmian sałat, szpinaku i kalarepy, czyli warzyw bogatych w witaminę C i A. Produkty te należy jeść przynajmniej 2 razy w tygodniu, zaś najlepszy efekt daje spożywanie ich 6 razy w tygodniu.

Podobnie, jak w większości diet, również w diecie MIND podkreśla się znaczenie spożywania warzyw w ogóle. Zjadanie jednej sałatki dziennie czy chociażby jednego warzywa jest bardzo rekomendowane przez specjalistów od spraw żywienia.

 

czytaj całość