Z myślą o seniorach

Publikacje Dla seniora

SIEDEM METOD NA POPRAWĘ PAMIĘCI

Problemy z pamięcią? Jak im skutecznie zapobiec?

Nie pamiętasz nazwiska aktora, którego uwielbiałaś w swej młodości? Zapomniałaś gdzie zostawiłaś telefon czy okulary? Nie pamiętasz terminów wizyt u lekarzy? Takie kłopoty z pamięcią mieszczą się w granicach normy. Co zrobić by jej nie przekroczyć? Poznaj siedem skutecznych metod poprawy swojej pamięci i zapanuj nad nią.

 

 

czytaj całość

JAK OSZCZĘDZAĆ PRAWDZIWE PIENIĄDZE?

Jak oszczędzać prawdziwe pieniądze?

Jak zaoszczędzić na wakacje, na święta, na wypad na narty czy chociażby nową zimową garderobę?

Zacznijmy może od tego czym są oszczędności? Oszczędności to zasoby pieniężne, gotówkowe które nie zostały spożytkowane na konsumpcje. Czyli są to środki których w danym miesiącu nie wydaliśmy.

czytaj całość

JAK POPRAWIĆ PAMIĘĆ I KONCENTRACJĘ?

Jak poprawić pamięć i koncentrację?

Wraz z wiekiem często dostrzegamy ubytki w naszej pamięci.

Coraz częściej zdarza nam się o czymś zapomnieć. Coraz szybciej ulegamy dezorientacji i nie jesteśmy w stanie na długi czas skupić się na jednej rzeczy.  Nauka i przyswajanie nowych informacji przychodzi nam coraz trudniej.

czytaj całość

CZYM SĄ MNEMOTECHNIKI?

Czym są mnemotechniki?

Te proste techniki pamięciowe, niewątpliwie ułatwią Ci zapamiętywanie. Polegają one zazwyczaj na  skojarzeniu nowej informacji z jakimś obrazem, słowem, zdaniem czy scenką.

 

czytaj całość

DIETA POPRAWIAJĄCA PAMIĘĆ

Dieta MIND jest dość prosta. Składa się na nią 10 grup produktów bogatych w witaminy, minerały, substancje odżywcze i tłuszcze, które pozytywnie oddziałują na nasz mózg.

Przede wszystkim dieta zaleca wprowadzenie dużej ilości zielonych warzyw liściastych m.in. jarmużu, brokułów, różnych odmian sałat, szpinaku i kalarepy, czyli warzyw bogatych w witaminę C i A. Produkty te należy jeść przynajmniej 2 razy w tygodniu, zaś najlepszy efekt daje spożywanie ich 6 razy w tygodniu.

Podobnie, jak w większości diet, również w diecie MIND podkreśla się znaczenie spożywania warzyw w ogóle. Zjadanie jednej sałatki dziennie czy chociażby jednego warzywa jest bardzo rekomendowane przez specjalistów od spraw żywienia.

 

czytaj całość

DEMENCJA JAK JEJ ZAPOBIEC?

To co potocznie nazywamy demencja miażdżycą czy zapominaniem się to nic innego jak brak zapamiętywania wydarzeń przywołania w pamięci tego co stało się wczoraj. Często natomiast możemy zauważyć ze osoby starsze pamiętają wydarzenia z przyszłości I to w szczegółach.

 

czytaj całość

JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO ŚWIĄT ŻEBY MIEĆ Z NICH RADOŚĆ?

Przygotowania do świąt: mierz siły na zamiary
Przy przygotowywaniu się do świąt Bożego Narodzenia należy pamiętać o pierwszej podstawowej zasadzie – Mierz siły na zamiary. Oczywiście że wszyscy chcemy pokazać się z jak najlepszej strony i zrobić coś niesamowitego na święta. Nawet osoby które normalnie stronią od kuchni zaczynają się w niej pojawiać znacznie częściej przed świętami.

czytaj całość

JAK DOSTAĆ SIĘ DO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ?

CO NAJPIERW 
O miejsce w placówce opiekuńczej staramy się z wielu różnych powodów. Często jest to ostateczność, gdy warunki dotychczasowe nie zapewniają danej osobie wystarczającej opieki. Dotyczy to części osób z chorobami psychicznymi, upośledzeniem umysłowym czy osób starszych. W tej ostatniej grupie znajdują się jednak coraz częściej osoby (podobnie jak na Zachodzie), które świadomie dokonują takiego wyboru. Na miejsce w DPS oczekują z niecierpliwością i nadzieją.

czytaj całość

TRZY SPOSOBY NA DOBRE ZAPAMIĘTYWANIE

Każdy z nas z czasem ma problemy z pamięcią i zapamiętywaniem. Może niektórzy z was myślą że aby poprawić pamięć trzeba włożyć dużo pracy i wysiłku. Ilu z nas ma na to ochotę? Dzięki temu tekstowi dowiesz się, m.in. jak zwiększyć umiejętność zapamiętywania pojęć, słówek, dat czy terminów bez dużego nakładu pracy.

czytaj całość

JAK ZAPOBIEC CHOROBIE ALZHEIMERA?

To postępująca, degeneracyjna choroba ośrodkowego układu nerwowego, charakteryzująca się występowaniem otępienia.Jest to najczęstsza przyczyna występowania otępienia u osób powyżej 65 roku życia, ale może występować tak że wcześniej. 

 

czytaj całość

CZY NASZ MÓZG POTRZEBUJE SNU?

Wiesz, że dla Twojego mózgu nie ma większego znaczenia, czy śpisz tylko kilka godzin, czy nie śpisz wcale? Co to oznacza? nic więcej jak tylko to że mózg odczytuje to czy jesteś wyspany czy nie. Nie ma różnicy, czy spałeś godzinę krócej niż powinieneś, czy nie spałeś wcale. 

czytaj całość

CZY NASZA PAMIĘĆ POTRZEBUJE ĆWICZEŃ?

Każdy z nas marzy o tym by na starość móc cieszyć się dobrą pamięcią. Jednak wielu z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że aby dobra pamięć towarzyszyła nam przez całe życie należy ją ćwiczyć. Zapytajmy się samych siebie ile robimy dla poprawienia naszej pamięci? 

czytaj całość