JAK ZARZĄDZAĆ DOMEM POMOCY SPOŁECZNEJ?
szukaj...
Sklep
  • Strona główna
  • Publikacje Publikacje
    • Dla seniora
    • Dla opiekuna
  • Szkolenia
  • Kontakt

Z myślą o seniorach

  1. Strona główna
  2. Publikacje
Akademia czas-seniora.pl

JAK ZARZĄDZAĆ DOMEM POMOCY SPOŁECZNEJ?

JAK ZARZĄDZAĆ DOMEM POMOCY SPOŁECZNEJ?

Krok pierwszy do lepszego funkcjonowania placówki pomocy społecznej.

W kolejnych artykułach będę przedstawiać kroki polepszenia pracy organizacji w jakiej pracujesz. Dziś pierwszy z nich Sortowanie. To właśnie od sortowania zaczyna się wszystko. Większość z nas, nie lubi, nie wiedzieć czemu tego zajęcia. Żyjąc w nieładzie jak mówimy lepiej się odnajdujemy. Ale czy na pewno tak jest?

 

1.S – Sortowanie

Sortowanie jest pierwszym z pięciu etapów metody 5S wykorzystywanej jakże często w dużych firmach ale i w małych organizacjach usługowych. Ma na celu sortowanie rzeczy potrzebnych i nie potrzebnych i usuwanie tych zbędnych ze stanowiska pracy.

Pozwala na zobaczenie co jest nam potrzebne na stanowisku pracy, a których przedmiotów, materiałów, narzędzi nie używamy wcale, zaśmiecając niepotrzebnie przestrzeń wokół nas. Metoda pozwala także sortować informację czy dane jakimi nieustannie jesteśmy zasypywani. Dzięki tej metodzie sprawnie możemy uniknąć sytuacji, w której to ilość nie załatwionych spraw będzie się równać z tymi zrealizowanymi.

Pierwszy z kroków pozwala utrzymać stanowisko pracy w czystości. Pomaga także w skupieniu się tylko na tym co jest najważniejsze. Kiedy mamy zbyt wiele informacji w jednym czasie lub zbyt wiele rzeczy do załatwienia na raz, może się okazać ze żadnej z nich nie wykonamy z odpowiednim podejściem.

Wyobraźmy sobie że pielęgniarka jest nie przygotowana odpowiednio do wydawaniu leków. Co to może oznaczać? Możemy spotkać się z sytuacją w której to w wyniku pośpiechu, nie ułożenia leków, bałaganu wyda nie takie leki osobą jakim powinna. Może również kosztować to wiele stresów i niepotrzebnego marnotrawienia czasu. Zamiast skupiać się na swoich obowiazach pielęgnairka więcej czasu zacznie poświęcać w poszukiwaniu odpowiedznich leków. Etapowi sortowania powinna więc przyświecać zasada iż na stanowisku pracy pozostaje:

  • tylko to, co jest potrzebne,
  • tylko w takiej ilości, jak potrzebne
  • tylko wtedy, kiedy jest to potrzebne.

Dzięki temu etapowi możemy uniknąć:

  • „zagracenia w miejscu pracy”,
  • marnotrawieniu czasu na odnajdowanie potrzebnych rzeczy, narzędzi,
  • tworzenia nowych miejsc na przechowywanie nie używanych materiałów, narzędzi.

Według metody 5S wszystkie rzeczy niepotrzebne do pracy powinny być albo wyrzucone, albo zabrane ze stanowiska i oznaczone tzw. czerwoną etykietą. Powinny być one przechowywane w wyznaczonym miejscu nazwanym magazynem czerwonych etykiet.

  • Kategorie: bez kategorii
  • dodano: 28.11.2018
  • Komentarze: 0 »
Sklep
Nowy baner
  • Strona główna
  • Publikacje Publikacje
    • Dla seniora
    • Dla opiekuna
  • Szkolenia
  • Kontakt
  • Polityka prywatności
  • Regulamin

Copyright © 2019 czas-seniora.pl

  • Strona główna
  • Publikacje
  • Szkolenia
  • Kontakt
  • Dla seniora
  • Dla opiekuna

Modal title

...