Trzy kroki poprawy pamięci.

30 minut ćwiczeń dziennie jest wskazane nie tylko po to, aby utrzymać dobrą kondycję i mieć zdrowe serce. Ćwiczenia te pomagają również w pracy naszego mózgu. Ruch powoduje szybsze bicie serca, zwiększa przepływ krwi i powoduje lepsze dotlenienie organizmu – w tym mózgu.

Mózg dobrze dotleniony to mózg zdrowy i gotowy do pracy. Tak więc pierwszym krokiem do polepszenia pamięci jest co najmniej 30 minut aktywnych ćwiczeń dziennie, takich jak sprzątanie, pływanie, spacer, ogrodnictwo, aerobik czy jazda na rowerze.

Oprócz ćwiczeń fizycznych, ważne są również ćwiczenia umysłowe. Mit dotyczący zanikających komórek mózgu z wiekiem został naukowo obalony. Prawdą jest jednak fakt, że mózg pracuje jak mięsień. Kurczy się jeśli nie jest używany. Dlatego, aby mieć sprawny mózg i dobrą pamięć należy codziennie ćwiczyć swój umysł.

Ćwiczenia umysłowe:

- rozwiązuj łamigłówki i zagadki logiczne
- układaj puzzle
- baw się w Sudoku
- graj w scrabble
- stale ucz się czegoś nowego, może to być jakieś rzemiosło artystyczne, obsługa nowego programu komputerowego, kolejny język.
- czytaj książki zmuszające do myślenia np. książki o innych kulturach, zagadkach kryminalnych.
- oglądaj wyłącznie programy telewizyjne, które zmuszają cię do myślenia .

Źródło: www.tipy.pl

Udźwiękowienie strony możliwe dzięki firmie Interactive Voice News www.e-ivn.pl


Komentowanie nie jest w tej chwili dostępne, ale możesz użyć trackback na swojej stronie.